De keuze is reuze!
Bedrijven werken op allerlei manier om de juiste mensen te bereiken om voor ze te komen werken. Ontdek #carriereswitch, volg een traineeship voor pas afgestudeerden of lees terug hoeveel BBQ’s, borrels en feesten er per bedrijf worden gegeven. Daar waar vroeger alleen een vacature op de website onder het kopje nieuws geplaatst hoefde te worden is dat tegenwoordig niet meer voldoende. Kandidaten hebben ruime keuzes en zijn daarom intens kritisch. Daarbij hebben ze vaak een paar sollicitaties naast elkaar lopen. Daar waar het beste gevoel is zullen ze instappen. Maar hoe creëer je dan ‘het juiste gevoel’?
Blijf authentiek
Je kunt nog zo veel borrels en BBQ’s organiseren maar als de bedrijfscultuur niet overeenkomt met de beloften die je doet zullen diezelfde personeelsleden net zo snel naar de uitgang rennen en ben je ze weer kwijt. Voor een gezonde bedrijfsvoering en personeelswerving is het dus van belang om jouw verhaal authentiek en in 1 lijn naar buiten te brengen. En dat is nou net waar wij om de hoek komen kijken! Wij hebben voor veel bedrijven gewerkt aan de authentieke branding. Wij kijken met jou wie je bent, wat je doet en hoe dit impact heeft op je huidige én nieuwe medewerkers. Vervolgens zullen we jouw kern koppelen met doelstellingen en deze weer door vertalen in creatieve middelen.
Employer branding website & video’s
Wanneer we weten wie je bent, wat je doet en hoe we dit authentiek in 1 lijn naar buiten gaan brengen kunnen we aan de slag. Als een eenvoudige vacature online zetten niet meer genoeg is, wat is er dan wel genoeg? Om jezelf als aantrekkelijke werkgever neer te zetten is het zaak om de employer branding roadmap neer te zetten. We brengen gezamenlijk in kaart welke doelgroepen we op welke manier gaan aanspreken. Welke grafische elementen welk gevoel gaan oproepen. Zo maken we websites die het eerste gevoel al neerzetten. Dit kan een volledig nieuwe website zijn of een sterke werkenbij website. Daarbij vertellen beelden meer dan woorden. Een sterke employer branding film of bedrijfsvideo geeft de kijker direct een kijkje in jouw keuken. Door beeld, tekst en video met elkaar te combineren zorgen we voor een totaalpakket wat ‘het gevoel’ tot stand zal brengen. Ben jij er klaar voor? Neem contact met ons op dan gaan we direct aan de slag!