Authenciteit
Mensen zien online steeds liever de “echte wereld”. Daarom is het van belang dat je echte beelden en verhalen deelt. Vraag bijvoorbeeld eens aan je klanten of ze een review willen schrijven over je product of dienst en deel deze vervolgens op je socials. Zo krijgen mensen een reëel beeld van jouw onderneming en straal je authenciteit uit.
Kort maar krachtig
De spanningsboog van een social-media-gebruiker is gemiddeld 8 seconden. Zorg er dus voor dat jouw content kort en krachtig is, zodat deze binnen 8 seconden de boodschap overbrengt.
Interactie met je volgers
Investeer in je volgers. Je hebt er niet zoveel aan om 2000 volgers te hebben die geen interactie tonen met je berichten. Zorg daarom dat je je volgers tevreden houdt en dat ze zich gehoord voelen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door middel van vragen te stellen in je stories.
Video content
Het algoritme van de meeste social media kanalen zorgt ervoor dat een video een groter bereik heeft dan een post met een foto. Doe hier dus je voordeel mee.
Stories en verhalen
Uit onderzoek blijkt dat stories beter gelezen en beter gewaardeerd worden door gebruikers. Om terug te komen op de video content, een video scoort nóg beter in je stories.
E-commerce
Dit gaat, als we de bronnen mogen geloven, dé trend worden van 2022. Op veel social media kanalen kun je tegenwoordig je bedrijf als verkoopkanaal inzetten. Dat is nog eens effectief socializen!
Genoeg om over na te denken dus! Weet je niet zo goed hoe je dit moet doen? Of waar je moet beginnen? Wij denken graag met je mee óf nemen het zelfs helemaal uit handen. Twijfel dus niet om contact met ons op te nemen, dan bekijken we samen de mogelijkheden.