Hi Ilse! Hoe ben je bij Newmore terechtgekomen en waar komt jouw passie voor marketing vandaan?
Ilse: ‘Van jongs af aan ben ik geïnteresseerd geweest in de mediawereld en was het daarom voor mij een logische stap om de opleiding Communicatie aan de Hogeschool Rotterdam te gaan volgen. Tijdens mijn studie heb ik ervaring opgedaan bij het bedrijf Engaged als marketingmedewerker en verzorgde ik de gehele online en offline promotie rondom de Nederlandse en Belgische trouwbeurzen. De evenementen waren dé plek voor aanstaande bruidsparen om inspiratie op te doen met wat er allemaal mogelijk is voor een bruiloft met de laatste trends, diverse leveranciers en styling showrooms.
Helaas werd het bedrijf in 2019 verkocht aan een andere partij en ben ik na mijn studie aan de slag gegaan bij CruiseReizen.nl als sales- en cruisespecialist. Een uitdagende functie die een geheel nieuwe lading kreeg toen eind januari 2020 het coronavirus uitbrak. De cruisebranche was één van de eerste branches die volledig stil kwam te liggen en dit had grote gevolgen voor de reizen waar klanten zo lang naar uit hadden gekeken. Een onwerkelijke situatie!
Door de jaren heen en tussen de verschillende werkzaamheden door, kwam al snel naar voren dat mijn passie ligt op het gebied van contentmarketing. Met de woorden ”Maak van je passie, je werk” in m’n achterhoofd, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. Na een korte zoektocht kwam ik met Newmore in aanraking en zag ik de vacature voor een content marketeer staan. Ik voelde direct een goede klik en trok de stoute schoenen aan voor een sollicitatie. Al snel volgde een fijn gesprek en kreeg ik na een paar dagen het nieuws dat ik was aangenomen!’
Hoe is jouw periode tot nu toe bij Newmore bevallen?
Ilse: ‘Goed! Na een paar maanden bij Newmore werkzaam te zijn, kijk ik met een positief gevoel terug op de afgelopen periode. Er is iedere dag weer wat nieuws te beleven en de projecten zijn erg divers door de uiteenlopende klanten. Daarnaast werk ik binnen een gezellig team en kijk ik met veel enthousiasme naar de toekomst. Er staan namelijk leuke dingen op de planning!’
Inspiratie voor contentmarketing
Waar haal jij je inspiratie vandaan voor het creëren van content?
Ilse: ‘Nieuwe ontwikkelingen in de markt, blogartikelen of situaties op straat, zijn factoren die mijn inspiratie het meest bepalen. Je ziet bijvoorbeeld dat korte verticale video’s zoals Insta Reels en TikToks het momenteel ontzettend goed doen op social media voor allerlei branches en dat het vertellen van een persoonlijk verhaal het verschil kan maken in het aanspreken van je ideale klant. Een trend die ook in 2021 een grote rol zal gaan spelen, is het creëren van waardevolle content. Ik verwacht dat dit voor contentmarketing een echte must wordt!’
Een paar weetjes..
Wij willen je nog wat beter leren kennen. Wat weten mensen niet over jou?
Ilse: ‘Wat veel mensen niet over mij weten, is dat ik een grote passie heb voor interieurstyling en dat ik hiervoor momenteel een cursus volg. Daarnaast heb ik stiekem een slot op mijn schermtijd moeten zetten voor het gebruik van YouTube en Netflix. Het komt namelijk wel eens voor dat het lijkt alsof ik maar 15 minuten op mijn telefoon heb gezeten, maar dat dit in werkelijkheid twee volle uren zijn. Ook kan ik ontzettend blij worden van een etentje in een Italiaans restaurant, een driedaags festival of een SRPRS-trip naar het buitenland. Hopelijk kan dit snel weer!’
Newmore werkt voor veel uiteenlopende klanten. Benieuwd hoe jij het meeste uit je contentmarketing kan halen? Neem contact met ons op en we kijken graag met je mee wat we voor jou kunnen betekenen!