In deze blog gaan we dieper in op de toegevoegde waarde van het social media kanaal LinkedIn. Laten we beginnen met wat belangrijke feiten over LinkedIn. Newcom Research & Consultancy voert jaarlijks een groot onderzoek uit over het social media gebruik onder Nederlanders ouder dan 15 jaar. Uit dit onderzoek blijkt dat door de covid-19 pandemie het social media gebruik opnieuw is toegenomen! Door het verbeteren en uitbreiden van de functionaliteiten op het platform blijft LinkedIn gestaag doorgroeien. Inmiddels heeft LinkedIn wereldwijd ruim 700 miljoen leden, waarvan ongeveer 5 miljoen gebruikers in Nederland. Hieronder geven we je een opsomming van de laatste updates.
Ben jij een echte storymaker op instagram of snapchat?
Sinds mei vorig jaar kun je ook op LinkedIn Stories maken. Oke, als je het vergelijkt met snapchat en instagram dan moet er nog een hoop aan deze functie gebeuren. Maar je kan zeker je creativiteit kwijt in het maken van deze content. Houd daarbij wel goed in je achterhoofd dat deze content past bij je doelgroep en de zakelijke sfeer van LinkedIn. Bespreek bijvoorbeeld een inspirerend boek met je volgers of speel in op een nieuwsbericht of actualiteit in je branche. Het filmpje is 24u zichtbaar, is eenvoudig te maken en het zorgt voor extra betrokkenheid bij je volgers.
Vergeet je regelmatig om waardevolle content te delen op LinkedIn?
LinkedIn kan je helpen herinneren om maandelijks een update te schrijven. Stel de Post reminder in en je krijgt vanzelf een herinnering als het zo ver is. Wat ons betreft mag je deze update vaker doen, om zichtbaar te blijven voor je netwerk.
Verkoop jij online je producten?
Op Linkedin zijn nu ook productpagina’s mogelijk. Bovenin je bedrijfspagina is het tabblad ‘’producten’’ zichtbaar. Wanneer je hierop klikt kan je vervolgens klikken op de blauwe putten ‘’product toevoegen’’. Je kan allerlei extra gegevens toevoegen over het product en ook de link naar je website en productpagina. Ook kan je een specifieke doelgroep toevoegen aan je producten, zodat je hierop kunt targeten. Ideaal om de producten die je aanbiedt een groter bereik te geven!
Last but not least
Als laatste heeft LinkedIn net een Creator Mode gelanceerd. Dit is een nieuwe functie waardoor content creators meer engagement kunnen creëren en het aantal volgers kunnen laten groeien. Wanneer je deze creator hebt geactiveerd krijg je toegang tot nieuwe functies die erop gericht zijn dat je profiel makkelijker vindbaar én volgbaar is.
Er bestaat al een Campaign Manager voor het adverteren op LinkedIn. Als het goed is, wordt dit jaar ook een Business Manager voor LinkedIn gelanceerd. Wij zijn erg benieuwd naar deze tool!