Een bericht op Social Media posten lukt de meeste mensen wel. Het wordt echter een stuk ingewikkelder op het moment dat de posts ook daadwerkelijk wat moeten opleveren.
Een bericht op Social Media posten lukt de meeste mensen wel. Het wordt echter een stuk ingewikkelder op het moment dat de posts ook daadwerkelijk wat moeten opleveren.
Denk hierbij aan meer mensen naar je website trekken, meer betrokkenheid van je doelgroep verkrijgen of bijvoorbeeld producten verkopen. Door de berichten strategisch in te zetten creëer jij het effect dat jij voor ogen hebt. Maar welk bericht zorgt nu voor welk effect? Wij vertellen het je!
Hoe kun je meer bezoekers naar jouw website krijgen door middel van het inzetten van jouw Social Media kanalen? Als jij op jouw website werkt met blog en/of nieuwsberichten, zorg dan dat je elk nieuwtje niet direct op je social kanaal plaatst, maar eerst op je website. Vervolgens maak je een post waarin je het bericht gedeeltelijk laat zien en vervolgens verwijs je naar je website. Zo zorg je dat geïnteresseerden vanuit Social Media doorklikken naar je website. Als jouw website goed is ingericht kun je de bezoeker daar vervolgens leiden naar je echte doel, bijvoorbeeld jouw product of dienst verkopen. Een ander voordeel om met enige regelmaat een blog of nieuws bericht te publiceren is dat je niet alleen je volgers extra informatie geeft, maar door het toevoegen van relevante teksten op je website zorg je ervoor dat je website beter gevonden wordt door Google. Dubbel winst dus!
Met betrokkenheid van posts bedoel ik dat je volgers steeds meer jouw berichten gaan liken, sharen en erop reageren. Om de betrokkenheid te vergroten is het belangrijk dat je goed kijkt naar welke berichten het juist wél en niet goed doen bij jouw doelgroep. Leer steeds meer over de interesse van jouw volgers en speel hierop in. Blijf dus niet blind berichten posten waar je volgers niet op reageren. Om op een leuke manier meer betrokkenheid en inzicht te krijgen van volgers is bijvoorbeeld door het vragen van de mening van jouw volgers, of door ze vragen aan jou te laten stellen middels de ‘stel een vraag’ functie op Instagram. Zo kom je niet alleen meer te weten over je volgers, maar geef je ze ook het gevoel dat ze gehoord worden.
We noemden het al in een eerdere blog, bedrijven zetten Social Media steeds vaker in als e-commerce tool. Zet je producten direct te koop op Social Media. Je maakt het hiermee nog gemakkelijker voor jouw doelgroep om een aankoop te doen. Dit werkt natuurlijk vooral voor impulsaankopen. Maar altijd goed om voor jouw bedrijf te analyseren of het interessant zou kunnen zijn.
Vraag jij je af of je wel het maximale uit Social Media haalt voor jouw bedrijf? Of heb je moeite om met regelmaat berichten te posten die er ook nog eens aantrekkelijk uitzien én het effect hebben dat jij voor ogen hebt? Met onze marketingabonnementen zorgen wij ervoor dat jouw Social Media altijd up-to-date is. Interesse? Neem hier contact op voor de mogelijkheden!