Word jij soms ook helemaal gek van het bedenken van content voor je social mediakanalen? Je hebt allang gelezen dat het voor de bekendheid van je bedrijf belangrijk is om met regelmaat te posten op social media. Om niet alleen bekendheid, maar ook leads te verkrijgen is de interactie met je volgers belangrijk en wordt waardevolle content beter gewaardeerd dan het schieten met losse flodders aan informatie.
Outside the box denken!
Wat vinden jouw volgers interessant en kom je elke keer wel met iets nieuws? Het is op de lange termijn lastig om relevante content te bedenken waarbij betrokkenheid met de lezer wordt gecreëerd. Het denken buiten de bestaande kaders kan je hierbij helpen. We geven je graag vier tips om de creativiteit een beetje terug te krijgen:
Tip 1: : Geef je volgers een kijkje achter de schermen van jouw bedrijf. Wie ben jij, wie is je personeel. De persoonlijke touch is key!
Tip 2: : Laat de klant aan het woord om ervaringen te delen. Reviews en aanbevelingen werken 100 keer beter dan dat je zelf vertelt hoe geweldig je wel niet bent.
Tip 3: : Bedenk tips & tricks voor jouw doelgroep. Informeer ze en laat hiermee zien dat je verstand van zaken hebt!
Tip 4: : Zorg dat je je volgers inspireert. Bedenk leuke ideeën om te uit te voeren of schrijf quotes die mensen graag aan elkaar delen.
Geen stress, je hoeft het niet te doen
Zucht je na het lezen van onze tips nog steeds? Besef je nog meer dat je helemaal geen zin hebt om dit soort content te bedenken? Wil je je liever focussen op je eigen passie en specialisme, daarom ben je immers je eigen bedrijf begonnen. Geen stress, je hoeft het niet te doen! Je kan je social media ook uitbesteden aan een contentmarketing bedrijf. Wat zijn de voordelen?
- Het scheelt je veel kostbare tijd en kunt je tijd besteden aan waar jij zelf echt goed in bent!
- Er wordt nagedacht over structuur en regelmaat, aantrekkelijke teksten en bijpassend beeldmateriaal.
- Er zit een duidelijke eenheid in je posts.
- Doelen worden gemeten en er wordt bijgestuurd waar nodig is zodat er resultaat geboekt wordt!
Wat is jouw identiteit?
Natuurlijk is het belangrijk dat degene die de content van jouw bedrijf gaat maken het imago van je bedrijf niet uit het oog verliest. Het DNA en de identiteit van je bedrijf moet herkenbaar zijn voor je volgers. Een social mediaspecialist heeft hier veel ervaring mee en zal werken vanuit een contentstrategie.